Baba, Dışarıda Bir Melek Var- Fikret Topallı, Kitap Yorumu(3. Gün)

Baba, Dışarıda Bir Melek Var- Fikret Topallı

Turumuzun üçüncü gününde kitap yorumu yazacağım bugün. Keyifle okuyun.

Kitap Tanıtımı


Sayfa Sayısı: 216
Yabancı Yayınları
15 tl

Seri katiller üzerine yazdığı kitaplarla tanıdığımız Fikret Topallı, bu kez dünyadan ve Türkiyeden gizemli şehir efsaneleriyle karşımıza çıkıyor.

"Hayaletli evler, ölümsüz ruhlar, gizemli yatırlar, mezardan çıkan ölüler, bitmek bilmeyen hazineler, lanetler, dehşet saçan katiller, uçan daireler… Hepsi bize gerçekmiş gibi anlatılır. Biz de inanırız, korksak bile inanmak isteriz. Sonra hemen paylaşırız arkadaşlarımızla, onları da etkilemek isteriz çünkü. Onlar da korkmalıdır bizim gibi. Büyümeye başlayınca da bu devam eder, okulda, iş yerinde, arkadaş toplantılarında, kahvehanelerde, askerde, hayatın her döneminde bildiğimiz, bize anlatılan şehir efsanelerini paylaşmaya bayılırız: Biliyor musun benim bir arkadaşın dayısının başına ne gelmiş…"

Bu kitapta, yüzlerce yıldır dilden dile dolaşsa bile gerçekliği hiçbir zaman kanıtlanamayan ve en ünlü roman yazarlarını bile kıskandıracak kadar yaratıcı olan şehir efsanelerini okuyacaksınız. 


Kitap Yorumu

Gerilim, korku ya da cinayet konulu kitapları okuyamam. Zira çok fazla korkuyorum, fazlaca geriliyorum. Nitekim bu kitap sayesinde ofiste de ufak çaplı bir kriz yaşadım :) Bu tip kitapları tercih etmesem de "Baba, Dışarıda Bir Melek Var!" farklı bir kitaptı. Türkiye'den ve dünyadan farklı şehir efsanelerinin derlenmiş haliydi.
Adı üzerinde "şehir efsanesi". Gerçekliği ispat edilemeyen olaylar. Ama hafiften ürkütmüyor da değil. Aynı zamanda bir tanesini okuduğunuzda merak etmeye başlıyorsunuz. Acaba neler olmuş, daha farklı nasıl efsaneler var deyip bitirene kadar bırakamıyorsunuz kitabı. 
Hepimiz elbette bir şehir efsanesine tanık olmuşuzdur. Başkalarını neler duymuş acaba ya da benim bildiklerimden biri de geçiyor mu kitapta düşüncesi pek çok kişide oluşacaktır ve bu da demektir ki kitabı bir solukta bitireceksiniz :) En azından ben de öyle oldu.
Türk olduğu için yazarı çeviri sorunu yoktu. Dili son derece sade ve oldukça akıcıydı kitap. Ne bir imla hatası ne de yazım yanlışı vardı ya da gözümden kaçabilecek kadar azdı ki farketmedim kitabın heyecanı içinde. 
Kapağına ve ayracına bir şey deme gereği duymuyorum bile. Yayın evi bu konuda oldukça başarılı ve ilk kitapları olan "Sokak Kedisi Bob" tan beri aynı standartta devam ediyor. Hem kapağa hem de ayraca bayıldım.
Bu kitabı tavsiye eder miyim? Ben bir şans verin dedim. Hiç duymadığınız, hiç bilmediğiniz şeylere tanık olacaksınız çünkü. Hafiften ürkebilirsiniz ama unutmayın bunlar adı üstünde "şehir efsanesi". Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar dilerim :)


Benim bu kitaba verdiğim puana gelince;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI