Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser- Honggyu Son

Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser- Honggyu Son

Kitap Tanıtımı


Sayfa Sayısı: 340
Martı Yayınları
15 tl

Kore Savaşı'nda mücadele edip, savaştan sonra orada kalan bilge bir Türkün dokunaklı hikâyesine
yer veren bu roman başucu kitabınız olmaya aday...

Dünya insandan oluşan dikenli bir teldir. Yeryüzünde bir saniye bile yaşasan yaralanırsın! Hayata karşı mağlup olmuş, Kore Savaşı'nın derin izlerini bedenlerinde ve zihinlerinde taşımaya mecbur kalmış bir neslin yüreğinden dökülenlere kulak vermek; Yalnızlıklarına tutunmuş, kabullendikleri yenilgilerini tanımadıkları bir çocuğun gözlerinde yeniden yaşayan bir grup insanın çığlıklarını duymak; Yetimhaneden evlatlık alınan bir çocuğun kapanmayan yaralarına tanık olmak için; Bu romanı okumalısınız...
Bu kitap görünmeyenlerin dile gelişidir...


Kitap Yorumu

   Tarih oldum olası ilgimi çekmiştir. İşin siyasi yönünden çok sosyal boyutunu daha çok merak ediyorum. Tarih derslerinde zaten yapılan savaşları ve barış antlaşmalarını öğreniyoruz. Ama bunun geri planında kalanı, yani bunların topluma yansımaları hep belirsizlik olarak kalıyor maalesef. Bu sebeple sosyal tarih içeren kitaplar favorim. 
   Bu kitabın tanıtımını ilk okuduğumda mutlaka almalıyım dedim ve listeme koydum. Okuma şenliği kapsamında da daha önce okumadığım bir ülke edebiyatı kategorisine uydu. Zira daha önce Kore edebiyatından bir kitap okumamıştım. Hevesle alıp okumaya başladım kitabı. Ama aynı hevesle bitiremedim o ayrı. 
   Kitapta herhangi bir anlatım bozukluğu ya da yazım hatası yoktu. Ama buna rağmen ilerlemedi bir türlü. Bir kere kapak yazısında yazanı bulamadım içinde. Bir grup insanın günlük yaşamı vardı sadece. Bu da Kore’de yaşayan bir Türk’ü ayrıcalıklı kılmadı benim için. Olay Kore’de de olabilir bir başka ülkede de. Bir de kitaptaki din adamlarından bahsediş tarzı ve bu kadar öne çıkmalarını sevmedim. 
   Genel itibariyle benim için çok keyifli bir okuma olmadı. Oldukça durağan ve sade bir kitaptı. Ama okumasaydım da aklımda kalırdı. O yüzden kimseye tavsiye ederim ya da etmem diyemem. Bakıp kararı siz verin derim ancak.

Bu kitaba verdiğim puan ise;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI