Yarışma Kitabı Tanıtımı, Erkek Severse

Yarışma Kitabı Tanıtımı, Erkek Severse


Merhaba! Kitap Arası Kahve Molası 500. üyesini kutluyor etkinliğimizde bugün Erkek Severse kitabı tanıtımı ve yazarıyla yaptığımız keyifli söyleşimiz var. Keyifli okumalar dilerim :))


KAKM: Öncelikle merhaba. Söyleşimize klasik bir soruyla başlayalım Nalan Güven kimdir? Biraz kendinizden bahseder misiniz bize?

NG: Merhabalar. 1966 İstanbul doğumluyum. Erenköy Kız Lisesi ve ardından Yıldız Teknik Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldum. 20 yıl boyunca özel bir şirkette mühendislik ve yöneticilik yaptım. Mesleğimin yanı sıra edebiyat, musiki ve resim sanatları ile hep iç içe oldum. Ortaokuldan beri hikâye, deneme ve şiirler yazıyorum. Bu yönde kendimi daha çok geliştirmek için uzun yıllar yazı atölyelerine katıldım. Çeşitli sanat ve edebiyat dergilerinde yazılarım, şiirlerim çıktı. Halen Anadolu Üniversitesi Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü'ne devam ediyorum. Evliyim ve bir oğlum var.

KAKM: Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen, toplamda dört kitabınız var. Bunları yazma sürecinden bahsetmek isterim. Yazmaya nasıl başladınız ve kitaplaşma süreci nasıl gerçekleşti?

NG: Üçü roman, biri şiir olmak üzere toplamda dört adet yayınlanmış kitabım var. İlk kitabım Ayten yaklaşık 2,5 yılda yazıldı. Yazı atölyesindeki hocamın teşviki ile Ayten'i yazmaya başladım. Tamamlandıktan sonra ise en meşakkatli süreç, bir yayınevine dosyamın kabulünü sağlamak oldu. Eğer yeni bir yazar adayı iseniz ve de ilk eseriniz ile başvuruda bulunuyorsanız maalesef birçok yayınevi sizi çeşitli mazeretler göstererek geri çeviriyor. Eğer eserinize güveniyorsanız, yılmadan tabiri caizse; kapı kapı gezmeniz gerekiyor. Benim için de bu böyle oldu ve tam 4 yıl boyunca birçok yayınevine başvurdum. Tam umutsuzluğa kapıldığım anda P Kitap'tan kabul cevabını aldım. P Kitap yazarlığa açılan kapımdır ve bu yüzden benim için çok değerlidir. Üç kitabım da ; Ayten/ Aşk Ölümdür / Sevdanın Adı Bulut aynı yayınevinden, P Kitap'tan çıktı. Son romanım Erkek Severse ise Destek Yayınları tarafından yayımlandı. Çok güzel bir kapak ve çalışma oldu. İlk ay içerisinde ikinci baskısını yaptı ve şuanda gayet iyi gidiyor.

KAKM:  Size ilham veren şeyi ya da şeyleri öğrenmek isterim sonra.

NG: Yazılarım çoğunlukla duygusal ağırlıklı, sevgi/aşk üzerine. Çünkü benim için varoluş sebebimiz bu, yani aşk. Eğer içimizdeki duyguları daimi sıcak tutabiliyor ve yaşatabiliyorsak hayat daha güzel ve anlamlı. Sevgiyi yaşamımızın her alanında hissetmek yaşamdan zevk almak demek, hoşgörü demek, mutluluk demek. Bundan daha güzel bir ilham olabilir mi hayatta?

KAKM:  Kitabınız çıktığında ilk elinize aldığınızda ne hissettiniz ve ilk imzanız kime gitti?

NG: Şimdiye kadar her kitabım için aynı heyecanı yaşadığımı söyleyebilirim. Yeni bir evladımı kucağıma almak gibi. İçini açıp sayfalarını koklamak, size dair sözcüklerin artık binlerce kişi tarafından okunacağını bilmek, müthiş bir duygu. İlk imzalarım hep oğluma oldu. Hatta her yeni baskı için bu değişmedi.

KAKM:  Yazmanın sizin için önemli olduğunu biliyoruz peki okumak hayatınızın neresinde duruyor? Nalan Güven iyi bir okur mudur, kimleri takip eder?

NG: Yazmak ve okumak beraber yol alır benim için. İkisini birbirinden ayırt edemem. İyi bir okur olduğumu fakat hala çok okumam gereken eser olduğunu da söyleyebilirim. Aynı anda 3 ila 5 kitap arasında okuduğum olur. Şimdiye kadar okuduğum bütün kitapları sakladım. Oğluma bırakacağım en değerli mirasım kütüphanem. Dünya klasiklerinden Dostoyevski, İ. Gonçarov, A. Puşkin, L.N. Tolstoy'dan, Virginia Woolf, A.Gide, J. Saramago, A. Camus, Irvin D. Yalom' a doğru uzanan ve Türk Edebiyatı'ndan ise Necip Fazıl, Peyami Safa, Ahmet Hamdi Tanpınar, Sabahattin Ali, Yusuf Atılgan, Sait Faik Abasıyanık, Özdemir Asaf, Orhan Veli, Cemil Meriç, İsmet Özel ve daha pek çok isim sayabilirim size.

KAKM:  Son kitabınız “Erkek Severse”, ilgi çekici bir ismi var ve de kapağı. Okurlarınız bu kitabınızı neden okumalılar, onları ne bekliyor?

NG: Hayat hepimiz için kayıplarla, yaşanmış ve bir o kadar da yaşanmamışlar ve pişmanlıklarla dolu. Defalarca yıkımlara uğruyor ve ayağa kalkmasını başarıyoruz. Çünkü biliyoruz; aslında hepimiz birer Anka Kuşu'yuz... İnançlarımız var, irademiz var ve içimizde her güçlüğe karşı savaşabilecek gücümüz...
 Erkek Severse romantik macera türünde ve aslında bir devam kitabı. Bundan önceki Aşk Ölümdür kitabımın devamı. Ancak yazarken bunu bir devam hikâyesi gibi yazmamaya ve kendine özgü kurgusunu sağlam yapmaya özen gösterdim. Bir erkeğin yaşadığı kuvvetli bir aşkı, hayatında bir çok kayıpları olmasına karşı yine de hayattan ve de aşkından vazgeçmeyişini anlatıyor.

Erkek Severse için okurlarıma kısa bir özet olarak ise şunları söyleyebilirim:

Bulut, kaybettiği aşkının pişmanlığı içinde geçmiş yılların sorgulamasına girer. Bu kaybedişe sebep olanları cezalandırmak ve kendi içinde aşkını temize çıkartmaktır niyeti. Ancak herkesin mutlaka anlatamadığı bir hikayesi vardır. Gizlediği gerçekleri, yalana sakladığı bilinmezleri... Bulut'un da bilmediği gerçekler bir bir karşısına çıkar. İntikam hırsı arttıkça daha çok çıkmaza düşer. Sevdiği kadına kavuşmanın imkansızlığı aynı zamanda aşkının da gücünü arttırmaktadır. Çünkü aşk kaybetmektir ve aslında her kaybediş yeni bir doğuştur. Ve hepimiz Anka Kuşu misali hayatın içinde belki de defalarca ölüp ölüp sonra kendi küllerimizden yeniden doğmayı başarabilmişizdir...

KAKM:  Yeni projelerinizden bahsetmek gerekirse, bizi neler bekliyor bu konuda?

NG: Şuan üzerinde çalıştığım yeni bir şiir kitabım var. Ve pek tabii ki yine uzun soluklu bir roman çalışmam olacak. Kitap tanıtımlarım, kendi sitemde ve bloğumda paylaştığım günlük yazılarım ve çeşitli imza ve söyleşi etkinliklerim ise devam edecek.

KAKM:  Sosyal medya ile aranız desem? Okurlarınız size ulaşmak isterlerse bunu hangi kanallarla gerçekleştirebilirler?

NG: Aktif olarak sosyal medyayı kullanıyorum. http://www.nalanguven.com.tr/ olan şahsi sitemden http://nalanguven.blogspot.com.tr/ olan bloğumdan ve facebook, twitter, instagram üzerinden bana ulaşabilir ve de takip edebilirler.

KAKM: Öncelikle ilginiz ve söyleşi yapmayı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Son olarak da okurlarınıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

NG: Ben teşekkür ederim bu güzel sorularınız ve söyleşiniz için. Erkek Severse kitabım Hz. Mevlânâ'nın sözü ile başlamaktadır. İzninizle onu paylaşmak isterim. Zira bundan daha güzel bir mesaj düşünemiyorum;

Her ne istiyorsan kendinde ara…

Senin içinde bir can var, o canı ara…

Senin dağının içinde hazine var, o hazineyi ara…

Eğer yürüyen dervişi arıyorsan; onu senden dışarıda değil, kendi nefsinde ara…



Erkek Severse


Sayfa Sayısı: 114
Destek Yayınları
2014
12 tl

Kitap Tanıtımı

"Bilemiyordum senin günler geceler boyu yokluğumla savaştığını, aşktan ölüp ölüp küllerinden dirildiğini."

"Dağınık bir yatağın şehvet sigarasıdır dokunamadığım tenin şimdi… Bedeninin değdiği yerlere el sürmeye kıyamazken, sen aramıza giren ölümden daha beter bir yalnızlık içine terk ettin beni. Geride bıraktığın mektuplarla dağlıyorum yaralarımı. "Şimdi vur başını!" der gibi, ikinci mevki localarda seyre daldığım gençliğim sırıtıyor duvarlardan. Kokun sinmiş olmalı ve soluduğun nefes, perdelere. Belki de hâlâ başucumdaki lambanın düğmesinde parmak izin var. Bakışlarının değdiği aynada kendime bakıyorum. Tanınmaz halimi tanıyabilecek kadar geçmemişim kendimden..."

"Önceden yarımları severdim. Yarını bekleyen hikâyeler umut verirdi. Beklemek ve hayaller kurmak geleceğe dairdi. Tıpkı yarına ertelenmiş aşk gibi… Aslında yarım bir aşk acı verir ve bu acıdan zevk almasını bilen için iyi bir şeydir. Oysa ben artık acıya doydum. Şimdi anlıyorum ki yarımlar yürek ağrısı..."


Alıntılar

"İnsanoğlunun bir diğerine yapacağı en büyük kötülük bu olmalı; giderken geride koca bir hiç bırakmak..."

"Annesinin elini bırakıp kaçan çocuğun pişmanlığında şimdi yalnızlığım..."

"Sana geceden bakıp özlerken, iliklerimize işlemiş ayrılık..."

"Bilemiyordum aşktan ölüp ölüp küllerinden dirildiğini..."

"Bin kere yakarsın, ben bir kere kıyamam sana..."

"Bir kadın tarafından ölesiye sevilmek bir erkek için ne demektir bilir misiniz? Ben bilememişim. Pek çok şeyi bildiğimi sanırken avuçlarımdan kayıp gitmiş yaşam."



Nalan Hanım'a bu güzel söyleşi için bir kez daha teşekkür ediyorum. Yazarlık kariyerinde başarılar dilerken çekilişimizin devam ettiğini hatırlatmak istiyorum!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI