Beni Bulun- Michelle Knight, RKBT Okuma Etkinliği

Beni Bulun


Sayfa Sayısı: 288
Martı Yayınları
2014
17 tl

Kitap Tanıtımı

Gerçek Bir Yaşam Öyküsü

1 EV, 3 KADIN, 11 YILLIK ESARET

BENİ BULUN 
ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKÂYENİZ OLABİLİR

2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi bunu fark etmemişti bile. Yirmi bir yaşındaydım; adres sormak için bir markete uğrayan genç bir anne… 

On bir sene boyunca kilit altında tutuldum, türlü işkencelere maruz kaldım. Bu, hayatımın halihazırda bildiğiniz kısmı olabilir fakat daha bilmediğiniz çok şey var.
-Michelle Knight-

Michelle Knight 2002 yılında, Ariel Castro isimli bir okul servisi şoförü tarafından kaçırıldı ve on yıldan uzun bir süre taciz, tecavüz ve işkenceye maruz kaldı. 2003 yılında Amanda Berry, 2004 yılında da Gina DeJesus tutsak olarak Michelle'e katıldı. 6 Mayıs 2013'te bir fırsatını bulup tutsaklıktan kurtulmalarının ardından, bu olay dünyada büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise binlerce kişinin merak ettiği konu şu: O evin içinde neler oldu ve üç kadın akıl almaz işkencelere dayanacak gücü nasıl buldu?

Michelle Knight, gözler önüne serdiği bu sarsıcı hikâyesiyle suskunlar için bir ses, her yıl kaybolan binlerce çocuk ve genç için güçlü bir sembol oluyor.

"Televizyon programı yaptığım on iki yıl boyunca hiçbir şey beni Michelle Knight ve onun yaşama tutunma hikâyesi kadar etkilemedi."
-Dr. Phil McGraw-


Kitap Yorumu

Mayıs ayının ilk haftasında “Bunlar Nasıl İnsan?”, “10 Yıldır Kayıp Olan Üç Kadın Bulundu” başlıklı haberler yer aldı Türk basınında. Haberin detaylarında ise 2002 ve 2004 yılları arasında kaybolan ve bir daha haber alınamayan üç kadın olduğunu ve bu üç kadının bulunduğunu yazıyor. Ariel Castro tarafından kaçırılmış ve yıllarca hem tecavüze uğramış hem de şiddete maruz bırakılmışlar. 10 yıl sonra bir komşu tarafından çığlıkları duyulan kadınlar 2013, mayısta bulundular. 

Haberleri ilk okuduğumda ne kadar üzüldüğümü anlatamam. Bir insanı evinden, ailesinden, sevdiklerinden alıkoyup bu derece eziyet ettiğini düşünmek içimi sızlatmıştı. Sonraki evreleri ise yine basından takip etmiş, suçlulara baya bir saydırmıştım. Ancak kaçırılan kadınlardan biri olan Michelle Knight tarafından kaleme alınan “Beni Bulun” kitabını okuduktan sonra neler hissettiğimi anlatmak istesem de yapamayacağımdan eminim. Ne kadar büyük bir acıdır yaşadıkları ve ne kadar da tarifsizdir! On yıl dile bu kadar kolay gelirken onlar her gün tecavüze uğramış, her gün dayak yemişler. 

Kitabı okuyalı neredeyse on gün oldu ancak yorum yazmaya elim gitmedi bir türlü. Böyle bir acıyı yorumlamak ne haddime zira! Kelimenin tam anlamıyla dağıldım okuduktan sonra. 

Hepsinin yaşadığı çok acıyken içim en çok da Michelle için acıdı. Kitabımız onun çocukluğuyla başlıyor ve bugüne gelene kadar ki hayatını anlatıyor gerçi ona hayat denirse tabii. Anne baba ilgisinden yoksun bir çocukluk, 5-6 yaşına geldikten sonra akrabalarından gördüğü akıl almaz davranışlardan sonra bir de karşına çıka çıka arkadaşının babası Ariel Castro çıksın! Yaşadığı çocukluğu mı üzüleyim, çocuğundan hala ayrı olmasına mı yanayım yoksa o cani adamın elinde yaşadıklarına mı kahrolayım bilemedim. 

Son zamanlarda okuduğum en etkileyici kitaptı. Elime aldım ve ayraç kullanmama gerek bile kalmadı. O kadar akıcı bir kitap ki kendinizi bir anda son sayfada gözyaşlarıyla buluyorsunuz. Bu kitabı tavsiye ederim dememe gerek yok sanırım, mutlaka okuyun! Ancak okumaya başlarken yanınızda mutlaka bir kutu kağıt mendil bulundurun zira ona çok ihtiyacınız olacak!

Benim bu kitap için puanım;

4 yorum:

  1. Bu kitap akıcı olmasa bile okunur. Öyle ilginç ki .sanki gerçek değil. Başka bir dünya ama ne yazık ki bunlar yaşandı.. O yuDen ben okumaya bile çekiniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken hem benim hem de diğer arkadaşlarımın kanı dondu desem yeridir. Onları anlayabilmek için bence de okunmalı. Ayrıca yorumuz için de çok teşekkür ederim :))

      Sil
  2. 1 hafda once okudum bu kitabi. O kadar tesir etdiki hala etkisindən cikamiyorum. Kesinlikle okunmasi gerekli kitab

    YanıtlaSil
  3. Benim de çok etkilendiğim ve sevdiğim bir kitap oldu.
    Özellikle Michelle'in ne olursa olsun güçlü kalması beni çok etkilemişti.
    Çok hoş bir yorum olmuş. ^_^

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI