Romancı- Hakan Yaman, Kitap Yorumu(4. Gün)

Romancı- Hakan Yaman



Sayfa Sayısı: 408
Doğan Kitap
2014
30 tl


Kitap Tanıtımı

İntihar öncesi, kısa bir veda notu yazmak âdettendir; bense arkamda koca bir roman bırakıyorum. Ölümü neden seçtiğimi birkaç satırda anlatmayı beceremediğim için değil, giderken bile hâlâ anlatacak çok şeyim olduğu için yapıyorum bunu. 

Önceki romanlarımı okumadıysan da olur, ama bunu mutlaka oku, olur mu sevgili okur? Bu romanda ilk kez gerçekleri anlatıyorum sana, ilk kez yalan söylemiyorum. Zaten sen de kurgudan çok gerçek yaşam öykülerini seversin, bilirim. Dehşetle okuduğun felaketlerin kendi başına gelmeyişinden duyduğun gizli hazzı kendine saklar, sonra içinden sessiz dualar edersin. Yine aynısını yap, yap ama senden küçük bir ricam var. Bu romanı eline her aldığında Naz'ı, Zahide'yi ve onların uzak, renkli hayallerini hatırlamanı istiyorum senden; beni hiç hatırlamasan da olur. Hatta unut beni, unut, sevgili okur.


Kitap Yorumu

   
Kitabın ismini ilk duyduğumda şaşırmıştım, bir yazar kitabına neden “Romancı” ismini verir ki demiştim. Okumaya başlayınca gördüm ki bu bir romancının hayatı. Hem de her ayrıntısıyla ve sanki sizinle sohbet edermiş gibi.

Romancı hayatı boyunca başarısızlıklarla karşılaşmış bir adamdır. Daha önce altı roman yazmış, edebi anlamda oldukça başarılı ama popüler kültürü içermediğinden satış rakamları diptedir. Anne ve babasıyla ilişkileri oldukça zayıf ve başarız bir evlilik yaşamış bir karakterdir.

Kitabın ilk sayfalarında size iki kişiyi öldürdüğünden bahsediyor ve sonrasında bu sürece nasıl geldiğini hatta zaman zaman konudan saparak anlatıyor. Tam ilginiz dağıldığı anda tekrar hatırlatıyor işlediği cinayetleri ve merakınızı diri tutuyor. İlginç bir kitapla karşı karşıyasınız yani :) Kitap ilerledikçe yeni kahramanlar dahil oluyor ve romancıyla birlikte siz de kendinizi bir bilmecenin içinde buluyorsunuz. En az onun kadar merak ediyor ve sonuna gelmeyi diliyorsunuz. Sonuna geldiğinizde ancak taşlar yerine oturuyor ve derin bir huh çekiyorsunuz. En azından ben de böyle oldu :)

Son zamanlarda okuduğum ilginç kitaplardan biri oldu romancı. Bitirmek ve yarıda bırakmak arasında kaldığım, bir yandan da deli gibi sonunu merak ettiğim ve hatta konuyu farklı noktalara çektiğinde yazara kızdığım değişik bir kitaptı. Okuyacak olanlara şimdiden keyifli okumalar dilerim.

Benim puanım;



Çekilişlerimiz devam ediyor, katılmayı unutmayın :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI