Yeniden Başlamak İçin Güzel Bir Gün- Liane Moriarty, Yurt Dışı Yorumlar (1. Gün)

yeniden başlamak için güzel bir gün

   Bu seferki yurt dışı yorumlarımız "Yeniden Başlamak İçin Güzel Bir Gün" için. Kitabımıza Goodreads'ta tamı tamına 23.983 kez puan verilmiş ve de 3.935 yorum almış, Amazon'da ise 592 yorum bırakılmış. Böyle bir kitap okunmalı diyorummmm :)








   Biliyorum, bu kitabı pek çok kişi sevdi ama ben onlardan biri değilim. Kitabın konsepti çok ilginçti sonuçta böyle bir konuya sık rastlanmıyor. Ama yazarın bunu yeterince iyi değerlendirdiğini düşünmüyorum. Hikayenin karakterlerini özellikle de kardeşleri ve terapisti hiç ilgimi çekmedi. Buna rağmen yine duygusal bir hikayeydi.












   Bazı yerlerde beni hayal kırıklığına uğrattı kitap. Bazı bölümleri fazla antipatik buldum. En büyüğü ise sonu oldu. Alice hafızasını kaybettiğinde onun geçirdiği bir haftayı en ince detaylarına kadar anlatmış ama sonu öyle değildi. İlginç şeyler zamanla olur ve değişir derken bu çok ani oldu. Bu yüzden de sonunu inandırıcı bulmadım. Daha söylemek istediklerim var ama spoi olacak diye vazgeçiyorum.











   Bir gün başınızı çarpsanız ve son 10 yılı unutsanız ne olurdu, buna çocuklarınız da dahil. İşte dayanak noktası buydu kitabın. 1998’in genç Alice’i ve 2008’in yaşlanmış kadını. Ve de aralarındaki benzerlikler ve de farklılıklar. Ben yaşlı Alice’i sevmedim nedense ve de bu 10 yıllık dönüşümü aşırı hızlı buldum. Her şey bir anda olup bitti sanki. Ama çok iyi demesem de çok kötü de demem.











   Harika bir kitaptı. Hikayenin ilginç gelişeceği belliydi. Hafızasını kaybedişi ve sonra da yavaş yavaş geri dönmesi merak uyandırıcıydı. Kitabın sonunda hayatımda acı-tatlı yaşadıklarımı hatırlamanın değerini anladım. Düşündüm de evliliğimi ve çocuklarımı hatırlamasam ne olurdu? Düşüncesi bile kötü.











   Gerçekten çok sevdim bu kitabı. Alice ve kendi aramda bir bağ kurdum, o da 39 yaşında bir anne ve meşgul meşgul meşgul… Okulda gönüllü çalışmalar, ev işlerine ayak uydurmak, doğum günü partileri, ödevler, piyano, spor vs.
   Alice düşüp kafasını çarpar ve hafızasından son 10 yılını kaybeder. Hafızası yerine gelmeden çocuklar eve döner. Sonrasında da geri dönüşler ve hayatın kendisi. Alice’le birlikte ben de kendi hayatıma baktım ve bazı şeylere daha fazla vakit ayırıp, değer vermem gerektiğini fark ettim.



 veeee çekiliş için ;


* Çekiliş sonuçları facebook sayfamızda açıklanacaktır.





a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI