Somali'de Aşk ve Ölüm- Nihat Kınıkoğlu

SOMALİ'DE AŞK VE ÖLÜM

                                                            Kitap Tanıtımı
                                                                Sayfa Sayısı:225
                                                                Basım Yılı : 2013
                                                                    ABM Yayın
                                                                         12 tl

   Somali, açlıktan ölen çocukları dolayısıyla bugün dünyanın gündeminde. Zaman zaman da, deniz korsanları nedeniyle haberlere konu oluyor. Bu olumsuzluklar dışında bir haber değeri bulunmuyor sanırsınız bu Afrika ülkesinin.Tanımıyoruz, tanıştırılmıyoruz, belki merak etmeye bile değer bulmuyoruz... Oysa bu Karaderili, sıcakkanlı, mayası müzik ve dansla yoğrulmuş, kaderci bir din anlayışının kıskaca aldığı insanlar, dünyanın tüm öteki halklar kadar ilgiyi hak ediyor. Şu da var ki, bir halkı sevmek, onları tanımakla mümkün. UNIDO Başdanışmanı olarak Afrikada yıllarını geçiren Nihat Kınıkoğlunun kaleme aldığı Somalide Aşk ve Ölüm romanı, bir aşk teması ekseninde, bu bilinmezler ülkesini tanıtıyor bizlere. Hem de turistik kartpostallarla değil; Somali halkını bugün yaşadığı açlığa, çaresizliğe sürükleyen yazgısının nedenlerini gerçek olaylara dayanarak anlatıyor. 

   Roman bir senaryo akışı içinde gelişirken, yanı sıra, Arap Birliğine bağlanmış bu toplumda, okullardaki resim yasağını, dans etmenin suç sayılısını, genç kızların cinsel yaşamını köreltmeyi amaçlayan "sünnet" ilkelliğini, şaşkınlıkla öğreniyoruz. Bir barış ülkesinin, Batılı sömürgecilerce nasıl açlık ve ölüm ülkesine dönüştürüldüğüne tanık oluyoruz. Somalili yurtseverlerin kahramanca direnişlerini görüyoruz. Bütün bunlara bir yandan öfke duyarken, bu saf ve temiz, güzel insanları sevdiriyor bize yazar.



                                                             Kitap Yorumu



   Kimi zaman açlıkla kimi zaman susuzlukla ya da hastalıklarla, ölümlerle gündemden düşmeyen bir ülke Somali. Benim bildiklerim ise yalnızca televizyonda gördüklerimle sınırlıydı. Sonra bu kitabı gördüm ve çok merak ettim nasıl olduğunu.

   O insanlar ne yaparlar, nasıl yaşarlar sorusuna en büyük örneklerden biri bu kitap. Hani öyle saf romantizm ve hayal gücüyle yazılmamış. Yazarı bizzat gidip görmüş, orada yaşamış. Başından sonuna kadar ben de Zeynep’le beraberdim. Onunla beraber Somali’yi gezdim desem yeridir. Ne açlık ne de işgal gördüğüm için onların yaşamlarına tanık olmak farklıydı. Sonuçta onlar da insandı ve onların da istekleri, hayalleri vardı. Kitabı okuduğumdan beri bunları düşünüyorum. Ve de bunlara sebep olanları, sessiz kalanları…

   Kitabın dili çok akıcıydı. Elime aldıktan sonra nasıl bitti anlamadım. Uzun ve sıkıcı tasvirler yoktu. Aksine yapılan tasvirleri çok beğendim ben.

   Biraz hayatın gerçekleri biraz da aşk içeren değişik bir kitaptı. Somali’de yaşayanları tanımak, yaşadıklarını okumak çok güzeldi. Hem yazara hem de yayınevine çok teşekkürler bu özenli çalışma için.

Bu kitaba verdiğim puan ise;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI